Kako sniziti povišen krvni pritisak

Problem sa visokim krvnim pritiskom – hipertenzijom, velika većina ljudi može da reši i bez upotrebe lekova!

Šta je visok krvni pritisak i kako nastaje?

Srce pumpa krv svakim otkucajem u arterije, potiskivanje krvi u krvne sudove pravi talase pritiska, koji mogu da se mere kao krvni pritisak. Svaki put kada se srce skupi , ono potiskuje krv u krvne sudove i krvni pritisak raste. Kada je srce maksimalno skupljeno, tada je pritisak najviši. Ova gornja vrednost se naziva sistolni krvni pritisak. Nakon ovoga se srce se opušta, više ne pumpa krv u arterije i tada krvni pritisak pada na najniži nivo, ovaj pritisak se naziva dijastolni krvni pritisak. Zbog ovoga se kod merenja pritiska uvek daju dve vrednosti, npr. 110 sa 90.

Za normalan krvni pritisak smatra se vrednost ispod 130/85 mmHg (milimetara živinog stuba).

Visok krvni pritisak je glavni uzročnik kod srčanog infarkta i moždanog udara.

Ukoliko imate umereno povišen pritisak vi ga nećete primetiti, međutim on ima važan čak odlučujući uticaj na vaše zdravlje! Ukoliko ga kasno prepoznate može da dovede do moždanog udara, srčanog infarka i da vam ugrozi život.

Kako možete da snizite hipertenziju

Od pravilnog izbora hrane i pića zavisi hoćete li biti fizički i duševno zdravi.

Za početak, treba da održavate zdravu telesnu težinu. Vežbe pomažu srcu da kvalitetnije koristi kiseonik, pa mu neće biti teško da pumpa krv. Bavite se bilo kojom kardio vežbom, makar svaki drugi dan po 30 minuta, to može biti brza šetnja ili trčanje.

Namernice koje doprinose sniženju hipertenzije

Unosite kalijum kroz voće i porće, potrebna dnevna doza kalijuma je od 2.000 do 4.000 miligrama. Možete ga pronaći u hrani koja je bogata ovim mineralom kao što su:

  • Paradajiz
  • Slatki krompir
  • Sok od pomorandže
  • Banane
  • Pasulj i grašak
  • Dinja
  • Suvo grožđe i šljive
  • Patlidžan

Pored navedenih namernica posebno pripazite i  obratite pažnju na unos soli.

Mnogo ljudi pati od visokog krvnog pritiska jer su preosetljivi na natrijum, odnosno so.

Pokušajte da dnevno ne unosite više od 1.500 mg soli. Izbegavajte prerađenu hranu jer ona sadrži najviše natrijuma.

Pijte čaj, 3 šolje dnevno čaja od hibiskusa snižava krvni pritisak.

Za deletvornost belog luka kod visokog krvnog pritiska znali su i naši preci. Međutim budite oprezni prilikom uzimanja belog luka jer on može naglo da oboti pritisak ispod normalnih vrednosti.

Kao što vidite i sami možete dosta da učinite kako bi ste imali normalan krvni pritisak. Vodite računa o sebi i svom načinu života i naravno redovno kontrolišite krvni pritisak!